Followers

Monday 7 October 2013

Salam sayang untuk diriku

Astagfirullah,
Astagfirullah,
Astagfirullah..

Tomorrow 7st Oct 2013, Tuesday.

Semoga Allah membantuku memperbetulkan segalanya. Ku mohon keampunanMu di atas segala kesilapan dan kekhilafanku di sepanjang usia pinjamanMu ini. :-'(

Sungguh, aku malu!

Ya Ilahi,
Selamatkanlah jiwaku, jasadku dari terus hancur kalah dek bahana nafsu yang sering mengujiku.

Sejak akhir-akhir ini banyak sungguh ujianMu datang, barangkali itu cara Engkau mentarbiyahku (mendidik). Atau jua, kafarah dosa-dosa lampau. Terima kasih Tuhan atas rasa pada hari ini biarpun aku malu denganMu. :-'(

Yang pasti,
Aku tidak tahu bila Malaikat Maut akan menjemputku.

Maka,
izinkanlah untuk aku untuk berubah kepada yang lebih baik agar aku bisa merasai Halawatul Iman! Agar aku bisa merasai indahnya menjadi orang baik. Agar aku bisa menjadi anak yang solehah buat ibu ayahku. Agar suatu hari nanti suamiku bahagia punyai isteri yang solehah di sampingnya. Agar aku bisa mendidik khalifah-khalifahku menjadi persis aku yg ditarbiyahMu!

Tuhan, izinkan aku! Bantu aku! Tarbiyahlah aku!

No comments:

Post a Comment