Followers

Monday 27 August 2012

:: Jika aku ::

Bismillahirrahmanirrahim..




Ya Allah 
Jika aku jatuh cinta 
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin 
Jika aku jatuh hati 
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu 
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu 

Ya Rabbana 
Jika aku jatuh hati 
Jagalah hatiku padanya 
Agar tidak berpaling daripada hatiM

Ya Rabbul Izzati 
Jika aku rindu 
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu 

Ya Allah 
Jika aku menikmati cinta kekasihMu 
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu 

Ya Allah 
Jika aku jatuh hati kepada kekasihMu 
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu 

Ya Allah 
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu 
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu Amin

Ya Rabbal Alamin..

No comments:

Post a Comment